„FedEx“ sunkvežimis su krovininiais konteineriais

ES muitinės pokyčiai

Kaip ES muitinės pokyčiai paveiks mano siuntas?

Kaip suprasti ES muitinės taisyklių pokyčius

2026 m. liepos 1 d. Europos Sąjunga (ES), įgyvendindama muitinės reformą, nustatė naujas muitinės taisykles, kurios bus taikomos etapais. Kartu su šiais pokyčiais pradėti taikyti nauji muitai ir nustatyti papildomi reikalavimai įmonėms.

Siekdami padėti jums užtikrintai pasiruošti šiems pokyčiams ir lengvai prie jų prisitaikyti, surinkome visą svarbiausią informaciją, kurią reikia žinoti siunčiant ar gaunant prekes ES muitų teritorijoje.




Produktų identifikatoriai (PID) – naujas duomenų teikimo reikalavimas

Atsižvelgiant į šiuos pokyčius, privaloma siuntimo paraiškoje arba komercinėje sąskaitoje faktūroje nurodyti kiekvienos prekės produkto identifikatorių (PID). Šis reikalavimas nuo 2026 m. lapkričio 1 d. privalomai taikomas visoms į ES importuojamoms nuotolinės prekybos „verslas vartotojui“ (B2C) siuntoms neatsižvelgiant į jų vertę.

Siuntėjai turi pateikti šiuos duomenis:

  • M-PID: prekybininko produkto identifikatorius (privalomas) – unikalus prekybininko kodas prekėms identifikuoti, dažniausiai – sandėliavimo vieneto (angl. „Stock Keeping Unit“, SKU) kodas, prekės kodas arba skelbimo ID.
  • NS-PID: nestandartizuotas gamintojo produkto identifikatorius (privalomas) – gamintojo ar produkto tiekėjo suteiktas unikalus produkto kodas, kuris skiriasi nuo prekybininko PID. Tai gali būti gamyklos SKU kodas, modelio numeris arba stiliaus kodas.
  • S-PID: standartizuotas gamintojo produkto identifikatorius (privalomas, jei yra) – kodas, kurį valdymo institucija suteikia gamintojui, kai jo unikalus produktas atitinka pramonės standartus. Dažnai tai būna brūkšninis kodas, ISBN, EAN arba GTIN.
Dokumentų piktograma
Dokumentų piktograma
Dokumentų piktograma

Skaitykite mūsų produktų identifikatorių vadovą ir iš anksto pasiruoškite naujiems reikalavimams.



Atsižvelgdami į Europos Sąjungos institucijų gaires, primygtinai rekomenduojame PID nurodyti jau dabar – taip užtikrinsite sklandų į ES pristatomų siuntų muitinį įforminimą ir pasiruošite lapkričio 1 d. įsigaliosiantiems reikalavimams.

Tai galite padaryti naudodamiesi mūsų internetiniais sprendimais, aprašytais skyriuje „Ištekliai ir įrankiai“.

Be visų privalomų reikalavimų, taip pat labai svarbu nurodyti siuntėjo ir gavėjo el. pašto adresus. Siuntėjo el. pašto adresas leidžia mums susisiekti su jumis, jei trūksta PID arba jie yra netikslūs, o gavėjo el. pašto adresas gali padėti užtikrinti sklandų pristatymą ir laiku sumokėti apskaičiuotus muitus, mokesčius bei visas „FedEx“ priemokas.

De minimis panaikinimas – muitų pokyčiai

Iki 2026 m. liepos 1 d. siuntos, kurių tikroji vertė neviršijo 150 EUR, galėjo būti įvežamos į ES muitų teritoriją nemokant importo muito – joms taikyta vadinamoji de minimis išimtis, atleidžianti nuo muito.

Dabar siuntoms, kurių tikroji vertė neviršija 150 EUR, taikomas 3 EUR muitas už kiekvieną muitinės importo deklaracijos eilutę (kurioje, atsižvelgiant į tarifų klasifikaciją, gali būti viena ar daugiau prekių).

Muitinės patikros piktograma
Muitinės patikros piktograma
Muitinės patikros piktograma

Sužinokite visą informaciją apie de minimis panaikinimo reglamentą.


Sąjungos tvarkymo mokestis

Atskirai Europos Komisija taip pat pasiūlė naują ES masto mažos vertės prekių tvarkymo mokestį (Sąjungos tvarkymo mokestį), kuris turėtų būti įvestas iki 2026 m. lapkričio 1 d.

Informuosime jus, kai tik turėsime daugiau informacijos.

Finansinis poveikis

Be naujos muitų schemos, „FedEx“ taip pat atnaujina kai kurių muitinio įforminimo priemokų kainodarą, siekdama kompensuoti papildomas veiklos ir muitinio įforminimo procedūras, kurių reikia dėl didėjančio siuntų, kurioms taikomos ES muitinės procedūros, kiekio.

Pateikiame išsamią informaciją, kuri padės jums suprasti visą poveikį išlaidoms:

Mokestis

Suma

Įsigaliojimo diena

Muitinės mokestis 3 EUR už kiekvieną deklaracijos eilutę 2026 m. liepos 1 d. 
Pridėtinės vertės mokestis (PVM) Skiriasi priklausomai nuo šalies Jau galioja 
Sąjungos tvarkymo mokestis   2 EUR už kiekvieną deklaracijos eilutę Numatoma 2026 m. lapkričio 1 d. 
Mokestis

Suma

Įsigaliojimo diena

Importo mokesčių apmokėjimo priemoka  15 EUR arba 2,5 proc. muito / mokesčio, priklausomai nuo to, kuri suma yra didesnė 2026 m. liepos 20 d. 
Importo siuntų įforminimo mokestis  2,40 EUR už siuntą 
(0,90 EUR už „FedEx® International Connect Plus“ siuntą) 
2026 m. rugpjūčio 3 d. 

PASTABA: lentelėse pateikiama galimų mokesčių apžvalga; jos nėra skirtos pavyzdiniam kainos apskaičiavimui. Importo muitus ir kitus mokesčius (pavyzdžiui, PVM) taiko ES ir vyriausybinės institucijos, o „FedEx“ taiko tik importo mokesčių apmokėjimo priemoką ir importo siuntų įforminimo mokestį. Faktinės siuntų kainos gali skirtis priklausomai nuo tokių veiksnių kaip pristatymo vietos šalies PVM tarifai, taikomi atleidimai nuo mokesčių ar nuolaidos, siuntos ypatybės ir kiti kintamieji, o tai reiškia, kad ne visi nurodyti mokesčiai bus taikomi kiekvienai siuntai.

Ištekliai ir įrankiai, skirti sklandžiam muitiniam įforminimui

„FedEx Ship Manager“

Kurkite siuntas ir patogiai pateikite visą muitinei reikalingą informaciją, įskaitant prekių identifikatorius (PID), vienoje vietoje.


„FedEx API“

Integruokite „FedEx“ siuntimo funkcijas į savo sistemas, kad automatiškai fiksuotumėte ir pateiktumėte reikiamus siuntos duomenis, įskaitant PID.



Kainos ir priemokos


Susikurkite paskyrą


Kaip siųsti


Sužinokite tarifus ir priemokas, kurie gali turėti įtakos jūsų siuntimo išlaidoms.


Užsiregistruokite ir gaukite pinigų taupymo privilegiją su nuolaidomis pristatymui.


Apsilankykite mūsų mokymų centre – čia rasite naudingų vadovų, įrankių ir patarimų kiekvienai siuntai.


Kainos ir priemokos

Sužinokite tarifus ir priemokas, kurie gali turėti įtakos jūsų siuntimo išlaidoms.


Susikurkite paskyrą

Užsiregistruokite ir gaukite pinigų taupymo privilegiją su nuolaidomis pristatymui.


Kaip siųsti

Apsilankykite mūsų mokymų centre – čia rasite naudingų vadovų, įrankių ir patarimų kiekvienai siuntai.




Kaip „FedEx“ padeda jums pasiruošti

Siekdama užtikrinti sklandų muitinį įforminimą ir išvengti vėlavimų, „FedEx“ siūlo priemones, padedančias šią informaciją pateikti komercinėje sąskaitoje faktūroje:

Besišypsantis „FedEx“ darbuotojas apdorojimo centre
Besišypsantis „FedEx“ darbuotojas apdorojimo centre
Besišypsantis „FedEx“ darbuotojas apdorojimo centre


Mūsų elektroninių prekybos dokumentų (angl. Electronic Trade Documents – ETD) sistema padės iš pirmo karto teisingai pateikti šią informaciją.